Articole

10 Principii esentiale in Taijiquan

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

 
Transmis oral de Yang Chengfu, inregistrat de Chen Weiming

 chen fu

1. Gol, vioi, impingand in sus energia

'Impingand in sus energia' inseamna ca pozitia capului este dreapta si spiritul este in varful capului. Nu trebuie sa flosesti forta. Altfel vei avea ceafa rigida, iar energia si sangele nu vor putea circula liber. Trebuie sa ai intentia goala, vioaie (libera) si naturala. Fara intentia goala, vioaie si impingand in sus energia, spiritul nu se va ridica.


2. Goleste pieptul si trage spatele

'Goleste pieptul' inseamna ca pieptul este usor adus in interior, ceea ce face ca energia (qi) sa se cufunde in campul de cinabru (dan tian). Pieptul nu trebuie umflat. Altfel energia (qi) este blocata in regiunea pieptului si partea de sus a corpului devine grea iar partea de jos a corpului usoara, si vei fi usor rasturnat. 'Tragind spatele' va face ca energia (qi) sa coboare in sold. Daca vei goli pieptul, in mod natural vei trage spatele. Daca tragi spatele vei putea sa emiti prin coloana vertebrala o putere careia nu i se vor opune adversarii tai.

 

 

Stiluri de Taichi Chuan

Evaluare utilizator: 2 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Ni hao

taichi

Taichi chuan-ul, care se traduce ca " Boxul perfecţiunii supreme ", provine din China, dezvoltându-se ca o formă de autoapărare. Descris ca fiind "meditaţie în mişcare," taichi-ul de azi este, în principal, practicat ca un exerciţiu care se derulează lent, cu mişcări fluide, curgătoare în scopul de a relaxa mintea şi corpul, compus dintr-o colecţie de mişcări şi posturi/poziţii numite forme  Există numeroase forme de taichi, care utilizează, în principal, acelaşi conceptele de bază. Principalele diferenţele sunt în poziţii/posturi şi în ritmul mişcărilor. Există mai mult de o sută de forme care se practică. Persoanele care spun că practică taichi de fapt execută una din multele forme de taichi.

Formele diferă între ele în funcţie de stil, în funcţie de maestrul care le predă, în funcţie de conformaţia corporală şi personalitatea persoanei.

Taichi Chuan este o artă marţială folosită în special pentru a îmbunătăţii sănătatea, a creşte durata de viaţă sau a reduce stresul, dar nu numai. Beneficiile acestei arte marţiale sunt mult mai multe, le puteţi găsi pe net foarte uşor, sau le voi pune eu într-un post viitor.
La nivelul începătorilor, taichi-ul este format din mişcări deliberat lente între diversele poziţii într-o ordine bine stabilită, cunoscute sub numele de forme.
Unele stiluri de taichi au şi o manifestare mai rapidă a mişcărilor şi cu implicaţii în situaţii de luptă.

Cum sa-ti alegi arta martiala

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Ni hao,

arte1

 Te-ai decis ca ar fi momentul sa inveti o arta martiala ( din diverse motive : da bine, vrei sa-ti pui ordine in psihic si fizic, sa cuceresti o fata, te gandesti sa te aperi de unii si altii, ai vazut la TV ceva ce te-a facut sa visezi ... )
Din acest moment ai o problema serioasa : Van Damme, Jackie Chan, Jet Li, Tony Jaa, Steven Seagal, Mark Dacascos, Toshiro Mifune, Ken Watanabe, Chow Yun Fat, David Carradine, Chuck Norris ca sa nu spunem Bruce Lee, toti acestia iti pot insufla dorinta de a invata stilul pe care il "promoveaza" prin film. Insa nu te lasa amagit de film, vorba cuiva : " Viata bate filmul"
Atunci, din toate artele martiale pe care s-o alegi, pe care s-o inveti ?


Iata cateva elemente pe care ar trebui sa le ai in vedere atunci cand doresti sa inveti o arta martiala :


1. Analizeaza-ti conditia fizica. Ai probleme de sanatate care ar putea afecta invatarea unui anume stil ?

2. Urmareste cateva antrenamente din diferite stiluri inainte de a alege. Multe clase permit persoanelor sa urmareasca antrenamentele in mod liber. Totusi intreaba inainte sensei-ul/ si-fu daca acest lucru este permis in sala sa.

3. Intreaba-te daca te-ai vedea invatand si facand tehnicile din acel stil. Daca nu, treci la urmatorul stil.

4. Revezi informatiile pe care le-ai strans de prin salile de antrenamente si alege stilul care ti-a placut si pe care il poti practica pe durata indelungata avand in vedere starea ta fizica


Ponturi

Stilurile "dure" tind sa fie intense din punct de vedere fizic. Aici putem aminti karate-ul si Tae Kwon Do

Stilurile "moi" au mai putine provocari din punct de vedere fizic. De acea acestea sunt mai potrivite pentru persoanele mai in varsta sau cu anumite probleme de sanatate. Aici amintim Ai Ki Do si Tai Chi Chuan.

Indiferent de stilul ales cere parerea medicului de familie inainte de a incepe antrenamentele.
Tine minte ca practicarea artelor martiale poate fi - din punct de vedere a sanatatii fizice - "periculoasa" ( entorse, intinderi, rupturi, fracturi ), deci fa exercitiile dupa cum iti cere sensei-ul sau si-fu. Orice disconfort pe care il simti in timpul antrenamentelor trebuie sa il aduci la cunostiinta. Si odata cu aceasta sa intrerupi antrenamentul. Mai bine pierzi un antrenament decat 10.

Zaijian !