Cum sa-ti alegi arta martiala

Cum sa-ti alegi arta martiala

 Te-ai decis ca ar fi momentul sa inveti o arta martiala ( din diverse motive : da bine, vrei sa-ti pui ordine in psihic si fizic, sa cuceresti o fata, te gandesti sa te aperi de unii si altii, ai vazut la TV ceva ce te-a facut sa visezi ... )
Din acest moment ai o problema serioasa : Van Damme, Jackie Chan, Jet Li, Tony Jaa, Steven Seagal, Mark Dacascos, Toshiro Mifune, Ken Watanabe, Chow Yun Fat, David Carradine, Chuck Norris ca sa nu spunem Bruce Lee, toti acestia iti pot insufla dorinta de a invata stilul pe care il "promoveaza" prin film. Insa nu te lasa amagit de film, vorba cuiva : " Viata bate filmul"
Atunci, din toate artele martiale pe care s-o alegi, pe care s-o inveti ?


Iata cateva elemente pe care ar trebui sa le ai in vedere atunci cand doresti sa inveti o arta martiala :


  1. Analizeaza-ti conditia fizica. Ai probleme de sanatate care ar putea afecta invatarea unui anume stil ?

    2. Urmareste cateva antrenamente din diferite stiluri inainte de a alege. Multe clase permit persoanelor sa urmareasca antrenamentele in mod liber. Totusi intreaba inainte sensei-ul/ si-fu daca acest lucru este permis in sala sa.

    3. Intreaba-te daca te-ai vedea invatand si facand tehnicile din acel stil. Daca nu, treci la urmatorul stil.

    4. Revezi informatiile pe care le-ai strans de prin salile de antrenamente si alege stilul care ti-a placut si pe care il poti practica pe durata indelungata avand in vedere starea ta fizica


Ponturi

Stilurile "dure" tind sa fie intense din punct de vedere fizic. Aici putem aminti karate-ul si Tae Kwon Do

Stilurile "moi" au mai putine provocari din punct de vedere fizic. De acea acestea sunt mai potrivite pentru persoanele mai in varsta sau cu anumite probleme de sanatate. Aici amintim Ai Ki Do si Tai Chi Chuan.

Indiferent de stilul ales cere parerea medicului de familie inainte de a incepe antrenamentele.
Tine minte ca practicarea artelor martiale poate fi - din punct de vedere a sanatatii fizice - "periculoasa" ( entorse, intinderi, rupturi, fracturi ), deci fa exercitiile dupa cum iti cere sensei-ul sau si-fu. Orice disconfort pe care il simti in timpul antrenamentelor trebuie sa il aduci la cunostiinta. Si odata cu aceasta sa intrerupi antrenamentul. Mai bine pierzi un antrenament decat 10.

Related Articles

GDPR

 

Datele personale pe care le „prelucrez” sunt, in principal datele tale de identificare, pe care le colectez direct de la tine, odata cu inregistrarea pe acest site si asta doar pentru a putea fi in contact cu tine si se intemeiaza intotdeauna pe consimtamantul tau exprimat odata cu inregistrarea.

Poti solicita informatii privind activitatile de prelucrare a datelor tale personale, poti oricand cere ca datele tale solicitate la inregistrare pe pagina mea sa fie sterse, le poti rectifica sau completa.

De asemenea, retine ca nu primesc si nu dau date unor terte parti, nu vand si nu cumpar date personale !